Sanndröm?

I natt drömde jag att min diktbok var klar och tryckt. Jag befann mig på någon slags uppläsning och hur jag än bläddrade i den där boken hittade jag bara massa pinsamma dikter. Inte alls vad jag hade trott att jag valt ut. Så under den där uppläsningsstunden bläddrade jag mest febrilt fram och tillbaka för att hitta något som var värt att läsa upp. Detta till trots så upplevde jag det som om boken mottogs väl.
 
Jag har börjat tänka bilder till boken nu. Det är väldigt roligt. Fotade en del på väg hem från jobbet igår. Jag skulle kunna visa, men håller det för mig själv tills vidare. När jag satt på bussen till och från kören igår spanade jag efter tänkbara motiv. Det finns mängder av bra alternativ!
 
I morgon bitti åker jag till Stockholm. Vi ska på mässa med jobbet onsdag-torsdag. Sen stannar jag i stora staden hos min vän S hela helgen. Det ska bli väldigt härligt att ses och umgås. Vi har inte setts sen i påskas.
 
Nä, nu är det hög tid att sova. Klockan ringer halvfem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0