Guldigt och glasigt

 
Hade det inte varit för att två sånna där runda glas saknades i lampan (kan anas till höger) hade jag köpt den på stört, men nu lät jag bli. Det är ju ingen hemlighet direkt att jag gillar den här typen av lampor. Mässing och glas. Jag gillar även när det är låtsasmässing och plast.
 
 
Nästan precis en sådan här har jag och jag köpte väl min för 30-40 kronor. Den här skulle de ha 350 kronor för. Jag köpte min på en äkta loppis. Det här är på second hand. De vet väl att ta mer.
 
 
För ett bra tag sedan märkte jag en röd tråd bland mina foton från second hand-butiker. I mina gömmor finns en hel del bilder på lampor i...just det, mässing och glas. Min mormor och morfar hade något som liknade den här.
 
 
Även denna bild är från ett tidigare tillfälle. Den här hörde till ett par. Jag hade kunnat köpa dem allihop! Men av dessa fyra köpte jag ingen.
 
Fler snygglampor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0