Nytt batteri

 
Jag använder min telefon väääldigt mycket. Lyssnar på musik till och från jobbet, men även på andra tider, surfar, kollar på playkanaler, spelar spel, fotar och därtill ringer och sms:ar. Att batteriet kajkar ihop är väl inte konstigt, men fruktansvärt irriterande. Särskilt med tanke på att jag köpte telefonen för 5 000 kronor i juli för knappt två år sedan. Jag tycker att det borde hålla längre.
 
Sen ett par veckor tillbaka har jag fått ladda telefonen två-tre gånger varje dag. Det är inte hållbart. För ett antal år sedan köpte jag ett nytt batteri i en liknande situation. Det var bra i en månad eller två. Då köpte jag inte ett originalbatteri, eftersom dessa var rätt dyra. Nu kunde jag köpa ett originalbatteri för knappt 190 kronor inklusive fraktkostnad.
 
Återstår att se vilken kvalitet batteriet håller. Det är värt ett försök i alla fall. Jag har ingen lust att köpa en ny telefon just nu. Jag gillar den jag har och vill bara att den ska fungera.

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Jag hade liknande problem men min HTC Sensation. Jag blev förbannad, köpte en ny och sålde den gamla för en pisssumma. Det enda som stör mig nu är att jag fortfarande betalar av den...

Svar: Ja då är det surt. Jag har köpt loss min. Det nya batteriet är inte superbra, men mycket bättre än mitt gamla. Laddar en gång om dagen istället för tre gånger om dagen.
Sofie

2013-03-14 @ 22:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0