Om mitt jobb

Jag skulle vilja berätta om min nya tjänst. Nu har jag gjort fyra intensiva dagar och borde börja få en aning om det hela, men näe. Eftersom tjänsten formas medan jag jobbar kan vad som helst hända. Därför kan jag fortfarande inte sätta fingret på vad det är jag ska göra. Alltså, eftersom att mina chefer inte ens riktigt vet. Senast idag hade de ett möte om en av mina uppgifter och levererade ett papper med riktlinjer till mig.

Samtidigt som det känns roligt och spännande så är det jobbigt. Jobbigt för att jag inte har koll och för att jag inte är självgående. Jag avskyr att hela tiden vara beroende av någon annan för att kunna utföra mina arbetsuppgifter. När jag började här och jobbade med tidningen var det mer givet. Ok, jag ska göra den här tidningen som redan gjorts i flera år. Det är bara att följa ett snöre och använda sunt förnuft. Så är det inte nu. Vissa saker har utkristalliserats, men ändå inte. Verkar det rörigt? Just det.

I morgon kommer det hit en snubbe vi jobbar ihop med. Jag kommer att få sitta med honom en stund åtminstone och då hoppas jag få ytterligare några verktyg av honom. Det kanske kan ge mig en något klarare bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0