Min födelsevecka

Pressfoto av Rikkard Häggbom
 
Det är verkligen en underlig känsla att inte ha tillgång till dator hemma. Jag skulle ju kunna blogga på jobbet (som nu), men då blir det till att sitta efter klockan 17 och då vill man ju helst hem.
 
Det är sportlovsvecka i Göteborg. Det ger mig alltid en speciell känsla. I tisdagskväll var jag och N hos J i Kungälv. När vi åkte hem var det mörkt och bussen släckte ner innebelysningen. Jag fick flashbacks till alla sportlov som jag suttit i en dieselluktande buss någonstans i de svenska fjällen.
 
Vecka 7 har inte bara varit speciell på grund av ledighet och snowboardåkande utan också för att det är min födelsevecka. Det är som om hela veckan är min. Jag tänker så fortfarande.
 
Alla hjärtans dag har bara varit en del av den. En upptrappningsdag typ. Eftersom det är dagen därpå jag fyller. I morgon alltså.
 
Det kommer att bli en bra födelsedag. Jag är övertygad. För efter jobbet ska jag och M lyssna på Jonathan Johansson med musiker från Göteborgs Symfoniker. Spelningen är på Konserthuset Kan inte bli annat än magi i den kombon.
 
På lördag ska jag fira ännu mer för då kommer det massa folk på middag. Vilken avslutning på min födelsevecka! Jag är glad redan nu. Återkommer om gladfrekvensen på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0