Hej ljuset!

 

Det finns nackdelar med att bo i en stad. Så är det. Inget att hymla om. Men en av de stora fördelarna (och nu jämför jag med övriga orter jag bott på) är att våren kommer tidigare. Förra året hade jag för mycket omkring mig för att njuta av detta faktum, men i år ska jag ta in våren så mycket jag bara kan.

Jag minns hur det var när jag för många år sedan jobbade i Hjällbo och bodde i Gråbo. På vintern var det alltid kallare och mer snö i Gråbo än i stan. På våren hade björkarna alltid slagit ut i stan när träden knappt knoppade på landet där jag bodde.

Februari må ha många bakslag av vinter, men ljuset som kommer kan jag inte klaga på. Även om det är beckmörkt på kvällarna så är det ljust både när jag går till jobbet och när jag går hem. Plus att fåglarna kvittrar på morgonen. Just nu längtar jag efter björkarnas bristning så mycket att jag nästan själv brister.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0