Frågor och svar

Eftersom jag inte har något vettigare för mig snor jag denna lista från Anna Ritar. Om ni inte redan följer henne tycker jag att ni ska göra det. Hon är konstnär och illustratör. Vi träffades när jag bodde i Värnamo.

 

Vilket är ditt bästa sommarprat?
Utan tvekan Liv Strömquists, men jag gillade även Carolina Gynnings och Lisa Nilssons prat.

 

Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet?
God mat och fina vänner.

 

Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
Jag kämpade med spänningshuvudvärk nästan varje dag. Kämpade med att komma upp till jobbet.

 

När var du avundsjuk på någon senast?
Det händer dessvärre lite nu och då, trots att jag värjer mig mot avundsjuka. Jag blir mest avundsjuk på dem som har lyckats med sånt jag önskar att jag skulle lyckas med. Även om jag kan känna avund så missunnar jag inte andra framgång.

 

Har du något onödigt du gör?
Jag sköljer alltid av porslinet när jag ätit för att det ska vara lätt att diska det sen. Bara det att sen innebär alltid berg av disk. Istället kunde jag ju diska på en gång... 

 

Vad är det sämsta med denna vecka?
Att jag har varit fruktansvärt orolig för en vän. Så orolig att jag närapå gråtit mig igenom jobbdagen idag. Ikväll fick jag ett besked som gjorde mig både lättad och bedrövad, men mest lättad.

Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka?
I morgon ska jag jobba och sen och göra ingenting. Det behöver jag verkligen. På lördag ska jag först se mitt kära IFK Göteborg ta emot IF Elfsborg. Därefter bär det av på 25-årsfest till en av mina bästa vänner.

 

När hade du hjärtklappning senast?
Jag har haft hjärtklappning nästan hela dagen.

 

Vad ska du göra i höst?
Vi har hur mycket som helst att göra på jobbet med ett stort event vi ska ha i januari. Kören börjar igen och jag längtar som en tok efter den. Jag har en resa till Stockholm inplanerad. Förmodligen kommer det att bli en till, kanske en helg till Malmö och så ska jag på bröllop i Värnamo.

 

Har du några planer inför slutet av sommaren?
Njuta av det som är kvar. Gå barbent så länge som möjligt. 

 

Vad är det konstigaste du gjort för kärlekens skull?
Åkt typ hundra mil fram och tillbaka för en skitsak för att killen behövde det.

 

Vad borde du göra men orkar bara inte?
Gå och lägga mig. Städa mitt hem.

 

Vad har du i ditt kylskåp?
Mat.

 

Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?
Nä, jag har ingen aning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0