Uppflyttningsfest och anemi

 
Igår efter arbetstid hade vi vår uppflyttningsfest på jobbet. Jag tog några fler bilder än den här, men det blev inga bra bilder och jag tror att mina kollegor uppskattar att jag inte lägger upp dem. Jag mormorfotade nämligen. Mormorfota är att göra som min mormor gör. Hon tar upp kameran och bara klickar utan att riktigt kolla hur bilden kan tänkas bli. Så några knasiga utsnitt och underliga miner blev det.
 
Hur som helst. Det blev en mycket trevlig kväll även om inte alla var med. Efter att vi hängt ett tag på jobbet gick vi vidare till Posthotellet. Framåt 22-tiden hade jag inte ett uns energi kvar i min stackars kropp. Jag har kommit fram till att jag med stor säkerhet har anemi. Alltså blodbrist. Biverkningar på det är förutom migrän även hjärtklappning, svaghet, trötthet, yrsel, svårt med koncentrationen. Jag prickar in samtliga plus en del annat som jag inte vill gå in på.
 
De där symptomen är inte så svåra att förstå om man betänker att blodbrist leder till att man inte får tillräckligt med varken syre eller energi ut i kroppens celler. Nu har jag varit och köpt mig en omgång järntabletter och förhoppningsvis skjuter värdena i höjden. Då kommer jag vara allt annat än trött. Man blir snarare hög. Jag har upplevt det förut.
 
Ja, ja. Det var ett extra varv. Gårkvällen var riktigt trevlig och jag är så glad över att ha fått så fina kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0