Veckan som försvann

Tiden går så vansinnigt fort och jag har så mycket i görningen hela tiden. Jag hinner knappt med mina tankar. Här kommer en summering av min vecka so far.
 
Måndag: Jag åkte till Coop och storhandlade efter jobbet och när jag kom hem lagade jag mat till lunchlådor.
 
 
Tisdag: Bakade två sorters kakor efter jobbet samtidigt som jag gjorde sushi. Sov vråldåligt på natten. Först vaknade jag av två gubbar som stod utanför och bråkade om pengar. Sen vaknade jag flera gånger av en kvinna som gick ute och gapade. Jag vet ju inte, men gissar att hon är psykiskt sjuk och att de där vrålen är ren ångest som kommer ut. Inget roligt att höra på. Hon väckte mig flera gånger om och det är inte första gången jag hör henne.
 
Onsdag: Dålig sömn gav ingen bra start på dagen. Dessutom läckte min matburk så att all soja jag hade med mig till min suhi rann ut på bussen. Sen fick jag en allmänt strulig kund på halsen, vilket jag visserligen redde ut. Men allt bara höll på och var kass. På kvällen åkte jag ut till Sävedalen för att hjälpa M med ommöblering. Vi skruvade ner hennes loftsäng, flyttade den till ett annat rum och skruvade ihop den igen. Hon bjöd på en skitgod linssoppa med halloumi i och vitlöksbröd till. Smarrigt! Så det blev ett bra avslut i alla fall på en dålig dag.
 
 
Torsdag: Igår var jag på bio med några kollegor. Vi såg Call girl. Den var väldigt bra. Väldigt snygg och bra skådespeleri. Framför allt från Pernilla August som hallick. Den är sevärd, helt klart. Just det! Vi julpyntade på jobbet också.
 
 
Fredag: Idag ska jag sätta en ny pepparkaksdeg när jag kommer hem. Jag längtar redan. Jag var missnöjd med hur kakorna blev sist och min syster och jag har klurat ut att det förmodligen beror på den laktosfria grädden. Så nu ska jag göra på vanlig grädde. Hoppas det blir bättre.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0