Jag har fått feeling

 
Jag vet inte vad som hänt med mig. Något underligt, konstigt. Något som jag inte riktigt känner igen. Jag är sugen på att julpynta, baka pepparkakor och dricka glögg. I november! Tidigare år har jag haft svårt för jul till och med i december. Men så är det. Jag har fått julfeeling.
 
 
Förra året blev det inget juligt alls för min del. Det berodde på att jag flyttpackade hela december och att hänga upp julsaker hade varit alldeles onödigt. Det enda juliga var att jag hade en stor skål med apelsiner och clementiner. Jag tror knappt jag gjorde julgodis. Eller jo, det gjorde jag fast jag minns att jag först bestämt mig för att låta bli.
 
 
Chokladkola och Mozartkulor. Jag börjar nästa dreggla när jag ser bilderna. Dessa två är mina julgodisfavoriter.
 
För två år sedan hade jag en julkalender här på bloggen. Jag skrev om olika ämnen varje dag som lycka, familj, tid, framtid, måla, ordning, skratt...men något sådant blir det nog inte i år. Fast vem vet. Jag kanske får en bra idé.
 
I vår släkt har vi ett speciellt pepparkaksrecept och det ger de godaste pepparkakorna jag vet. Det brukar ju vara så. Man gillar dem man alltid ätit och man kan aldrig tycka lika mycket om någon annans hembakta peppisar. Så är det för mig i alla fall. Hittills har jag aldrig bakat de där pepparkakorna själv utan har fått nöja mig med att äta dem hos mina föräldrar. Men i år ska jag nog slå till.
 
 
Till helgen får jag besök och faktum är att jag är sugen på att plocka fram lite julpynt till dess. Jag VET att det är tidigt, men jag VILL. Ja, ja, jag får se hur jag gör. När det kommer till pynt är jag inte särskilt överdrivet julig ändå. Det blir mest stjärnor, änglar och glitter. Inte en massa tomtar och renar. Och stjärnor, änglar och glitter passar ju jämt.
 
 
Det enda jag inte längtar efter är julmaten. Jag är inte det minsta sugen på julmat. Det kommer jag förmodligen att vara tids nog. Typ när jag blir hungrig någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0