Hej mitt nya liv!



Det här inlägget handlar egentligen ingenting om blommor. Det handlar om att saker och ting löser sig och att livet lite grann känns som vår för min del.

Min längtan till Göteborg har varit som en liten knopp i mitt hjärta som inte kunnat slå ut i full blom. Det är mycket som ska stämma innan man kan ge sig av. Jag har sökt många olika vägar.

I november löste det sig med lägenhet. Det trodde jag knappt skulle hända.

Ok jobb då? Sedan augusti har jag kollat varenda jobbannons för hela Göteborg som kommit in på ams.se och jag har sökt en hel del. Innan jul dök det upp ett intressant jobb. Jag la det på lut.

Innan jul sa jag upp mig. Ops!

Någon av årets sista dagar ringde jag det där jobbet för att stämma av.
- Skicka en ansökan så snart du kan, fick jag som uppmaning.
Det var ett bra samtal.

Efter att ha genomgått både arbetsprov och intervju fick jag i morse reda på att jobbet är mitt om jag vill ha det.

Om jag vill ha det?

Ja, tack! Gärna.
- Kul! Du är vårt förstaval!

Tack Gud för att allt löser sig så himla vackert. Jag blir nästan tårögd! Min fina kollega B sprang och köpte en vetekrans för att fira vid förmiddagskaffet.

Hej mitt nya liv! Välkommen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0