Så här tänker jag ...



För några dagar sedan fick jag ett mail. Det kom från ett företag som jobbar med att via bloggar marknadsföra olika företag och produkter. Personen bakom mailet undrade om jag i mitt inlägg om däckbyte möjligtvis vill länka ordet däck till en viss tillverkare.

Av två anledningar blev jag förvånad: 1) Inlägget är två veckor gammalt. 2) Jag har inte särskilt många läsare.

Jag frågade inte vad jag skulle få i gengäld. Kanske skulle jag bara vara glad och tacksam för att min blogg hade blivit uppmärksammad. Jag vet inte. Hur som helst. Jag svarade att jag i nuläget inte är intresserad av att annonslänka. Jag har svårt att tro att jag någonsin blir det.

Om jag mot förmodan skulle länka till något företag för att marknadsföra det så kommer jag att tala om det i bloggen. När jag startade min blogg hade jag för avsikt att aldrig nämna något företag i text, men jag insåg att texterna blev väldigt krystade då.

Så, kära läsare, bara för att ni ska veta, om jag länkar till ett företag så är det för att jag väljer att göra det. Inte för att någon bett mig att göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0