Hjärta av sten



Jag kom på en sak jag glömde i inlägget om stenar. Där berättade jag att mitt stensamlande har haft olika perioder med olika inriktningar. Där till exempel färg har varit en period och släthet en annan. Jag har ju en kategori till. Stenar som ser ut som hjärtan.

Jag har berättat tidigare att det är en form jag älskar och faktum är att det inte är så svårt som man skulle kunna tro att hitta stenar som ser ut som hjärtan. De allra flesta låter jag dock ligga kvar där jag hittar dem, men dessa fyra har följt mig i många år nu. Den lilla vita har jag fått, de andra har jag hittat själv. Jag kommer inte ihåg var.

Faktiskt flyttade jag in dem i arbetsrummet idag. Tidigare har de legat på fönsterbrädan i sovrummet, men jag kom på att jag aldrig ser dem där och nu hoppas jag att det blir annorlunda med den saken.

Hjärta av sten i ordets rätta bemärkelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0