Mattbesväret är över

Jag har gått och grubblat länge över vad för mattor jag ska ha i vardagsrummet. För en tid sedan såg jag den här mattan och tänkte att den kanske jag skulle ha. Efter en del funderingar så kom jag fram till att: Nej det var inte den. Sedan länge har jag tänkt att jag ville ha en rund och en rektangulär och senast för några dagar sedan tänkte jag att jag kanske ville ha mattor i en ljus, beige färg. Då sprang jag på dem! Det är som att det räcker att bestämma sig för hur det ska vara och så blir det så. Enda frågan nu är vilken matta som ska ligga var. Jag tror dock att jag bestämt mig.




Jag hade från början tänkt att ha den runda vid fåtöljen, men undra om det inte är bättre att ha den vid soffan. Det bryter av mot fyrkantigheten.





Dessutom ser den runda lite futtig ut i fåtöljhörnan. Jag tror att det blir som på sista bilden här att mattan får ligga i i hörnet. På sniskan blir det så mycket matta. Mattorna kostade 399 kronor styck. Bra pris!



För ett par dagar sedan gick jag in på Åhlens för att kika rean och hittade de här två små söta kuddarna. Färgerna stämde precis med mitt vardagsrum.

Just denna dag känns det värdsligt och nästan okänsligt att blogga om inredning. En vän till min bror dog i en drunkningsolycka igår eftermiddag. Mina tankar är hos min bror, deras vänner och vännens familj. Vila i frid.


Kommentarer
Postat av: sara jay

rund vid fotölj och kvadratiskt vid soffan. snyggt!

2010-06-29 @ 14:55:33
URL: http://sarashotgun.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Vilken underbar soffa du har, i min favoritfärg och allt.. Om jag inte flyttade i genomsnitt en gång var sjätte månad (sådan är en stockholmares lott) så skulle jag vilja ha precis en sådan:)



Och ja, den rektangulära i hörnet och den runda vid soffan!

2010-07-06 @ 19:52:34
Postat av: sofie

Ja, den är ju stor och lite bökig att flytta. Å andra sidan väger den inte mycket. Jag älskar färgen!



Det är så jag har behållt det :)

2010-07-06 @ 23:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0