Russin och matta




Här är några russin från min kaka lägenheten. Det är fantastiskt roligt att bygga upp ett hem. Det måste få ta lite tid. Allt kan man inte hitta direkt. Jag började ju i princip med soffan och så har jag fyllt på efter hand med möbler. Eftersom soffan har en utmärkande färg är det den som får bestämma.

Det kan ju knappast undgått någon att jag är löjligt förtjust i 50-60-talsmöbler. Jag har dessutom nyligen upptäckt att jag har en fablaisse för blommor, spets och virkat. Vilket kan skönjas i bilderna.

Jag har fortfarande en lång lista av saker som ska fixas i mitt hem. Just nu lägger jag mest krut på vardagsrummet, för det är faktiskt där jag tillbringar den mesta av min vakna hemmatid. Där behöver jag få upp både tavlor och hyllor på väggarna. Att detta drar ut på tiden beror främst på en blandning av lathet och rädsla för misslyckande. Det är betongväggar i min lya och då kan man inte borra och spika hur som helst. Jag känner att jag behöver hjälp med detta. Och den hjälpen är ju ingen idé att skaffa innan jag helt och hållet vet hur jag vill ha det.

Något annat som känns nödvändigt är en matta. Det är inte alldeles enkelt att hitta en matta som matcher färgerna i bilderna ovan. Det ska vara lite blått. Lite rosarött. Gärna grönt. Dessutom ska den passa in rent stilmässigt.

Faktiskt så hittade jag en matta när jag var i Jönköping i tisdags. Det är en ullmatta för 1 500 kronor. Billigare lär man knappast hitta om det inte är rea. När jag beskrev den för min mamma när jag pratade med henne senare den kvällen så sa jag att det var en tantmatta. Att den kanske inte passar mig. Så skrattade vi båda två åt att det kanske precis är just så mitt hem är. Ett tanthem med spetsgardiner och virkade dukar.

Jag har väl inte helt bestämt mig, men det lutar åt att det blir den mattan. I alla fall ska jag köpa den och se om den stämmer in hos mig. Annars går det ju att lämna igen den. Se på färgerna i mattan! Blått, rosarött och grönt. Tyvärr ingår inte den roliga kvinnan i köpet ...


Kommentarer
Postat av: dybban

Haha, en stolt kroat (som förstår 80 procent russia)!

2010-05-11 @ 20:59:22
Postat av: sofie

Haha! Fin är hon :)

2010-05-11 @ 21:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0