Lucka 22 - ljus



Idag är det vintersolståndet.
Det innebär att detta är den kortaste dagen och den längsta natten på året om man räknar ljuset. Norr om norra polcirkeln går solen inte ens upp. Huh! Men efter idag blir det alltså bara ljusare. Jag är nog en av de gladaste för detta!

Ju äldre jag har blivit desto värre har jag tyckt om vintern. Jag har varit tjurig, gnällig, trött och bara längtat till våren varje dag. Förra året till och med grät jag när det snöade i februari. Skulle vintern aldrig ta slut?!

Mörket är grejen. Inte kylan och snön - eller för den del slasket. Utan det är mörkret som fått mig så där trist. Jag har fattat det nu. Därför är det enormt lättsamt att mörka november och december är i stort sett över. Även om våren må dröja ett tag till så kommer ljuset sakta tillbaka. Lite mer för varje dag. Välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0