Lucka 18 - tid



Tid är verkligen något komplext.
Jag brukar tänka att tid som i sekunder, minuter och timmar bara är något som vi människor hittat på. (Vilket vi ju också har.) Den riktiga tiden är något annat. Något som inte går att fånga och dela upp på en platt bräda med visare. Tiden är skeendet. Saker som händer i en följd, saker som hakar i varandra och som inte går att plocka isär.

Tid kan vara kämpigt ibland. Framför allt om det är något man längtar efter eller något som man så snabbt som möjligt vill komma igenom eller förbi.

Jag kan ganska ofta ha bråttom när jag vet vad jag vill ha eller vart jag vill nå då är det bra att tiden av sig själv liksom bromsar mig. Den där dagen kommer i sin egen takt och jag får chans att komma ikapp i tankarna och känslorna. Men samtidigt är jag bra på att ta tiden som den kommer, en dag i taget, ett ögonblick i sänder.

Med tiden brukar också de flesta saker ge sig av sig själva. Tids nog kommer svaren på frågorna. Det är något jag lärt mig genom åren och det är en skön tanke att vila mot.

Igår och idag har jag tänkt tillbaka lite. Det ger perspektiv. Bilden av mig togs för tre år sedan. Just då kändes mitt liv allt annat än glatt och roligt. Sen dess har otroligt mycket hänt. Framför allt inuti mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0