Lucka 15 - Musikhjälpen


Det här är en uppmaning! Musikhjälpen samlar för tredje året i rad in pengar till ett bra ändamål. I år går pengarna till arbetet mot att förhindra att barn används som handlingsvara. Det borde vara självklart att slaveriet är förintat, men så är inte fallet. I vår värld rekryteras barn till att bli soldater, de tvingas arbeta i industrier utan lön och barn tvingas till prostitution.

Var och en kan kanske inte göra så mycket men om många gör lite kan skillnaden bli enorm.

Genom att skicka en låtönskning kan du vara med och bidra.

Gör så här: skriv ett sms och börja med att skriva 50, 100 eller 200 (detta är summan du vill skänka) skriv vilken artist du vill höra och vilken låt. Därtill kan man skriva en hälsning. Skicka till 72 999.

Om alla 53 som "gillar" Kreativa latsidan skänker 50 kronor var blir det 2 650 kronor. Jag har skickat iväg ett sms och jag önskade låten i klippet ovan. Alldeles säkert pingar jag iväg ett par hälsningar till. Hittills har miljonen kommit in. Förra året blev slutsumman 5,7 miljoner tror jag. Kom igen! Hjälp till!

Läs mer på Musikhjälpens egen hemsida.


Barn är inte till salu!


Kommentarer
Postat av: kajsa

jag skickade in ett bidrag i morse :)

2010-12-16 @ 12:52:19
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0