Priser och utställningspepp

 
Så här ser mitt arbetsbord ut nu. Nere till höger står en grundmålad duk som jag ska ta itu med idag. Det finns ett problem bara. Jag har inte bestämt mig för vilka färger jag ska jobba med. Antingen ska jag fortsätta med de gulröda eller så ska det bli grönt. Jag ska känna mig för lite till.
 
Den stora tavlan som ligger på bordet färdigställde jag i måndags. Den har tagit sin tid. Jag gjorde den halvklar och sen stod den på vänt ett par dagar för jag kunde inte bestämma mig för hur jag skulle gå vidare. När jag tog mig an den igen släppte jag bara spärrarna. Att släppa spärrarna är bästa sättet att måla på. Det är mitt sätt att måla på. Att försvinna i stunden, i en värld av färger.
 
På tisdag är det april. Det innebär att vi går in i månaden då jag ska ha min utställning! Jag är omåttligt pepp inför den! Jag har ingen aning om hur många som kan tänkas komma, men det kan nog bli en del. Jag måste ta mig ett snack med grannarna. Det kan ju bli en del spring i trapphuset. Jag får bjuda in grannarna, helt enkelt.
 
Det är ganska många som frågar mig om priser på mina tavlor. Jag sätter pris utifrån storlek. Det är mest rimligt. Jag skulle inte kunna sätta efter arbetade timmar eller efter vad jag känner för tavlorna. Storlek är det mest definitiva.
 
Detta är mina vanligaste mått och priser:
20x60 - 500 kronor
40x50 - 900 kronor
50x50 - 1 100 kronor
30x100 - 1 100 kronor
60x60 - 1 200 kronor
50x70 - 1 200 kronor
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0