Modeteckningar på Röhsska

 
På Röhsska visas just nu Mats Gustafson Fashion Figures Faces. Vill du uppleva suverän skicklighet i akvarell så passa på att gå dit. Utställning är tillgänlig fram till maj. Så här skriver Röhsska:
 
Under våren presenterar museet en separatutställning med den svenske modeillustratören Mats Gustafson som under flera decennier rönt internationell uppmärksamhet för sina modeteckningar, utförda i akvarell, tusch och pastell. Modescenen, med sina snabba växlingar och hunger efter nya uttryck, fångas skickligt och med eftertanke i Mats Gustafson bilder. Mats Gustafson, som är född i Mjölby 1951, är sedan 1980 bosatt i New York. Han har medmverkat i en rad internationella utställningar och är verksam över hela världen.
 
 
Jag var där med syrran och Skruttan. Varje gång jag går på utställning tänker jag att jag borde gå oftare. Det är väldigt givande och inspirerande. Tänk jag avskydde museum under skoltiden, men nu kan jag verkligen njuta av det.
 
 
Om inte annat kan man njuta av den vackra byggnaden som Röhsska inryms i.
 
 
Vi gick ett snabbvarv på övervåningen också. En tidsresa i nutida designhistora. Väldigt fascinerande!
 
 
Sedan mötte vi upp svågern och Lilla fröken för lunch.
 
 
Vi gick i några affärer också.
 
 
Med tanke på solen kan man tänka sig att det var skönt ute, men fy farao vilken kall och snål vind. Det verkade dock inte bekomma tjejerna så värst mycket...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0