Måla med kniv

 
Jag har testat en ny målarteknik igen. Alltså ny för mig. Jag har målat med kniv eller spatel eller vad man kallar det. Det är väldigt roligt och jag njöt i fulla drag när jag höll på.
 
 
Jag höll på i flera timmar och var helt lost. Mitt i någonstans pausade jag för att ta en bild. Det är ofta roligt att kunna se tillbaka på processen. Ibland följer jag den med många bilder, men för den här gången blev det bara en.
 
 
Jag använde penslar också. En för varje färg och för att peta i detaljer. Sen använde jag kniven igen för att färdigställa målningen.
 
 
Så här blev resultatet. Jag smög ut den på Instagram och Facebook redan igår, men jag har finfixat och signerat den idag. Signering innebär att den är klar. Efter att signaturen kommit på får jag inte göra mer. Det är min egen regel. Jag visste inte riktigt vilket håll den här skulle vara på för när jag målade snurrade jag runt duken hela tiden, men jag bestämde mig för att ha den så här.
 
Just nu håller jag på med fyra målningar parallellt. Alltså fyra utöver den som nu är klar. Av dessa är tre gamla målningar som jag målat över och bara en är ny från grunden. Jag visar allt eftersom. Kanske inte allt, men det mesta. Jag vill ju ha några surpriser kvar till vernissagen. Apropå den! Ni har väl inte missat mitt event jag skapat på Facebook? Klicka här för att komma dit.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0