Kusinträff i miniformat

 
Idag har jag haft besök av min kusin och hennes lilla skrutt.
 
 
På samma gång var även min bror och ytterligare en kusin här. Kusinerna är dessutom systrar.
 
 
När maten var avklarad hängde vi alla på golvet. Det är ett rätt gött läge. Alla på samma nivå som ökar möjligheten till spontangos.
 
 
Den här rackarn var också med, så klart!
 
Således en riktigt bra söndag, trots en enorm trötthet. Gårdagen tillbringade jag med en vän och dennes vänner. Vi startade redan vid 14 för att en timme senare gå på ett praktiskt undervisningspass om skratt. Som terapi. Det var...annorlunda. En kvinna som hållt på med detta i 25 år berättade om alla positiva effekter som kommer med att man skrattar. Minskad stress, spänningar som släpper, man blir smartare med mera.
 
 
Efter den inledande teorin fick vi göra en massa skrattövningar. Det började lite trevande, men sen skrattade vi rätt bra allihop. Fast jag måste säga att det kändes till viss del märkligt att bara skratta, men fake it till you make it, sa instruktören. Sen om just detta kommer innebära mer skratt i min tillvaro är jag tveksam till. Å andra sidan har jag mycket skratt i livet redan som det är. Jag älskar ju att skratta!
 
När terapipasset var över gick vi hem till värden, lagade mat och bara hade det gött resten av kvällen. Bra helg!
 
 

Kommentarer
Postat av: inger Karlsson

Ni är ju helt uunderbara!!!

Svar: :)
Sofie

2014-03-02 @ 20:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0