Det blev ett träd

 
För ovanlighetens skull var jag tillräckligt mycket kvar i den vanliga världen samtidigt som jag målade att jag kom ihåg att fota då och då under processen. En vän till mig föreslog att jag skulle filma över axeln när jag målar, men jag tror inte att jag skulle vilja det. Kanske mest för att jag inte själv vill bli filmad. Mellan de två sista bilderna är det bara bakgrunden som är annorlunda, även om det ser ut som trädkronan ändrar sig mycket. Den förändringen beror på att jag fotat sista bilden i ett annat ljus.
 
 
Det är något med mig och träd. Granar har ju länge funnits med, men detta träd är nu med mig för tredje gången när det kommer till akrylmålningar. När jag funderar ett varv till har träden funnits med mig även tidigare när jag mest målade akvarell. Återstår att se om trädet dyker upp även fram över. Jag har fått många positiva reaktioner på mina trädbilder och det är roligt!
 
Man kan ju undra vad det är för typ av träd jag har målat. Jag kan meddela att jag har inte försökt att efterlikna något specifikt träd utan tror nog snarare att detta är min illusion av hur ett träd ser ut. Det är det som är det sköna med måleri. Det finns liksom inga rätt och fel. Ett träd kan se ut hur som helst. Så här ser mitt träd ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0