Sofies fuskpaj

 
Mäh! Hur ser det här ut? Är det ens mat?
 
 
Johodå! Jag undviker främst vete och avstår i mångt och mycket kolhydrater pga att jag mår väldigt mycket bättre utan dessa saker. Här kommer receptet:
 
Sofies fuskpaj!
 
Ta en rejäl bunke och skär, smula och häll i följande:
 
2 dl vispgrädde
1 liten burk keso
1 paket fetaost
4 ägg
2 tomater
1 chili
450 g hackad spenat
400 g kallrökt lax
1 dl solrosfrön
0,5 dl linfrö
salt och peppar
 
Rör runt ordentligt och tappa upp i en ugnsform.
 
 
Strö över cirka 150 gram riven ost. Jag hade Västerbottenost, men det går bra med vad som helst. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader. Jag skulle gissa att det tar en halvtimme, men kör till maten inte dallrar när man skakar försiktigt på formen.
 
 
En sådan här form blir sex perfekta matlådor för mig samt ett litet smakprov så här på kvällskvisten. Det blev skitgott! Jag tror att jag berättat om liknande recept förut även om just denna blandning var helt ny för mig. Jag är väldigt förtjust i mat som denna. Man blandar samman diverse godsaker till en enda gegga och så blir det supersmarrigt.
 
I vanlig ordning kan man blanda i vad helst man känner. Att det blev kallrökt lax för min del var för att mataffären deklarerade kort datum på den och att jag därmed fick 400 gram för 30 kronor. Lätt värt!
 
Namnet fuskpaj? Ja, det var så en kollega kallade min paj utan pajdeg. Jag tycker att det är ett bra namn.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-01-13 @ 15:01:46
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0