Svingod

 
På lördag fyller jag år. Då kommer några av mina vänner hit och jag tänkte bjuda på detta. Bland annat. Lök, chili, jalapeno och vitlök.
 
 
Ja, först skulle allt hackas ner.
 
 
Leftovers.
 
 
Sen fräste jag lök och vitlök i olja tills den stickiga lukten från löken var borta. (Tror min mage kan äta lite av detta då.)
 
 
Därefter i med jalapeno och chili så den också fick bli lite mjuk.
 
 
På med tomatkross och tomatpuré.
 
 
Samt en hejans massa kryddor, men även buljong. Chili, spiskummin, oregano, paprikapulver, salt, peppar... Sen fick det koka 10-15 minuter innan jag smakade av och ökade lite på saltet. Just det! En skvätt socker har jag i också.
 
 
Mise en place.
 
 
Vet ni vad det blev? Hemmagjord salsa. Eller tacosås om man hellre vill kalla det så. Om jag får säga det själv (och det får jag) så blev den svingod!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0