Second hand-shopping

 
Jag var på Göteborgs Universitet idag, på Humanisten som ligger en bit ovanför Götaplatsen. Jag har inte varit där sen jag läste Nordiska språk och svenska 2005. Jag skulle hämta ett intyg för mina inlästa poäng. Därifrån tog jag sedan en promenad till mitt favoritsushiställe Koyto sushi som ligger på Norra Allégatan. Nästan vid Järntorget. Där satt jag rätt länge för jag hade tre kompendier att läsa igenom och det kändes trevligare att göra det där än hemma. Efter mat och läsning tog jag mig en second hand-runda. Det var väldigt längesen sist och jag hittade en hel del.
 
 
En fulsnygg 80-talskavaj. Axelvaddarna ska jag ta ut för jag har axlar nog själv. 80 kronor är helt ok för en kavaj av denna kaliber.
 
 
En skål i så där lagom storlek som jag saknat länge. Jag har mest stora och små skålar. Dessutom är denna i en färg som matchar de flesta saker hemma hos mig. Klart att jag föll för den!
 
 
Tio stycken champagneglas för 120 kronor. Ett fantastiskt pris! Jag har letat efter sånna här glas länge. Ofta är glasen för enkla eller alldeles för mycket gulligull. De här var perfekt smyckade för min smak.
 
 
Jag slog till på en lampa också. Jag kunde inte motstå den. Det hade kunna bli tre lampor, men jag lät bli två.
 
Det här var en bra dag. Jag gick en massa. Från Humanisten till Järntorget, en bit upp mot Linnéplatsen och tillbaka och vidare via Kaserntorget ner till Kompassen och Brunnsparken varifrån jag tog vagnen hem. Skönt att vara mycket utomhus, skönt att möta människor och samla intryck, vända och vrida på second hand-föremål, få leenden, äta god mat och bara vara. Jag behövde det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0