Inköp

 
Det är en speciell känlsa att åka till konstnärsbutiken och ha en hel lista över saker man ska köpa. Färgerna jag köper är ganska dyra så det är ju inte bara att vräka sig i färg. Trots att jag hade min lista över vad jag skulle ha är det roligt att kika på allt annat också. Ibland hittar jag saker som inspirerar mig utan att jag nödvändigtvis behöver köpa dem. Det är bra.
 
 
Här är vad jag köpte. Vit går det åt mycket av. Det är den jag alltid har i botten. Jag började måla med akryl när jag gick i gymnasiet och min favoritfärg då var ultramarin. Jag gillar den fortfarande väldigt mycket. En mörk marinblå som ändå lyser av färg. Svårt att förklara. Den är väldigt kraftig. Jag har inte haft färgen i min ägo på länge och nu slog jag till på en stor flaska. Jag tror det var rätt val. Det stora flaskorna är av en billigare sort och kostar bara 110 kronor styck. De små tuberna kostar mellan 48 och 74 kronor styck. Jag köpte även några svampar och en roller. Det var en tung påse jag hade med mig hem, men det kändes bra.
 
 
Här är tonerna jag använder. Tillsammans med de två stora 20 totalt. Jag hade nog kunnat klara mig på mindre, men ibland är det skönt att slippa blanda fram alla färger. Blanda gör jag nästan alltid ändå, men ja, mer eller mindre.
 
Idag blev det liksom aldrig ljust ute så jag har inte målat så mycket. Jag har målat över en gammal målning som jag aldrig kom vidare med. Det ser ut att bli hus på den...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0