Hamburgare

 
Det bär mig emot att köpa färdig dressing. Vilken typ det än må vara. Det är alltid godast att göra egen. Visserligen innehåller både majonäs och chilisås diverse ämnen, men det känns ändå bättre än att köpa en färdig produkt. Creme fraiche som bas. En klick majo, en klick chilisås, hackad smörgåsgurka och salt. Det var vad jag hade i. Den blev väldigt god.
 
 
Dressingen ska vara till dessa.
 
 
Första gänget som kommer och firar min födelsedag i morgon ska nämligen få hamburgare. Och ja, självklart gör jag hamburgarna själv. Dock inte bröd och pommes. Det har jag köpt färdigt. Mamma som inte äter kött får kikärtsbiffar som jag gjort själv. Det blir som barnkalas på dagen och vuxenkalas på kvällen. Det blir grejer det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0