Eventet

Det är några som undrat om eventet jag har skrivit om så jag tänkte berätta om det nu. Jag har tyvärr inga bilder, så det blir lite torrt. Jag kanske kan skaffa fram bilder till ett senare tillfälle.
 
I våras startade företaget en landsomfattande tävling för kunderna. En tävling måste ha en prisceremoni, men hur får man folk från hela landet att komma trots att man vet att man inte vann? När vi kom tillbaka efter semestern började jag och mina chefer planera för ett event med ett, som vi trodde, lockande innehåll. Vi började leta lokal för eventet och efter ett besök på Berns i Stockholm bestämde vi att där ska vi vara. 
 
Allt eftersom spikade vi ett upplägg där vi ville ge deltagarna bra information, intressanta samtal, inspiration och en fantastisk avslutning som innefattade prisceremoni för tävlingen. Sen i oktober har jag jobbat med detta parallellt med alla mina vanliga uppgifter som kommunikatör. Det har varit ganska tufft. Tävlingen sträckte sig fram till årets slut och ju närmare slutet vi kom desto mer frågor och funderingar hade tävlingsdeltagarna, vilket ledde till mer jobb för mig.
 
Eventet fick två delar. Dagen med undervisning och kvällen med fest. Vi bokade Kristin Kaspersen som moderator för dagen. Hon skulle förutom att hålla i inramningen även leda två panelsamtal. Jag höll två föredrag, varav det ena byggde på information utifrån tävlingen och det andra utifrån två undersökningar som jag hade gjort under hösten. Jag vävde även in information om företaget och olika trafiktendenser vi sett på hemsidan.
 
Jag tror vi landade på 270 gäster. Jag har aldrig talat inför så många förut. Bara sjungit, men det är inte samma sak. Det hela gick skitbra. Jag kände mig hur säker som helst på scen och i första passet märkte jag att jag nästan kunde mitt 25 minuter långa manus utantill och kunde koncentrera mig på att bläddra fram rätt bilder i power pointen.
 
Vi hade bjudit in Michael Södermalm som hade en inspirationsföreläsning. Därefter tog ett mingel med vin och snittar vid. Komikern Niklas Andersson tog oss därifrån och genom resten av kvällen. Vilket innebar en trerättersmiddag och mellan rätterna körde han stå upp och priser till de fem vinnarna delades ut.
 
Som final uppträdde Loreen. Som ni säkert förstår var hon magisk! Stört bra. Hon använder sin röst som ett instrument. Jag pratade med henne efteråt. Sa hur bra jag tycker hon är. "Äh, ge mig en kram. Cool frippa förresten." blev hennes svar. Skön!
 
En dj tog vid och sedan var det fest en bra bit in i natten. Det känns som en hygglig avslutning på en anställning. Att sluta med dunder och brak. En succé rent ut sagt. Allt slit som jag har lagt ner gav resultat. Företaget  fick ett event att vara stolta över. Det var väldigt många gäster som kom fram och uttryckte sitt gillande för arrangemanget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0