Omvandling för utställning

 
Nu är det bara två veckor kvar till min utställning här hemma. Jag är omåttligt pepp! Idag har jag börjat omvandla mitt vardagsrum för att på bästa sätt få plats med mina målningar och skapa förutsättningar för att alla ska synas lika bra. Jag kommer att hänga dem i kollage. Annars skulle jag inte få plats. Jag har bara tre väggar att jobba med och cirka 20 målningar. Som bilden visar är det smått kaos här nu. Det kommer att vara ännu mer kaos i mitt sovrum för det är där jag kommer att ställa allt som inte får plats i vardagsrummet...
 
Här om kvällen när jag inte kunde somna låg jag och klurade en hel del på dikten jag skrev för några dagar sedan. Detta klureri ledde fram till en idé om att involvera några av mina dikter i utställning och så ska det bli. Kanske bara i all enkelhet printa ut på A4 och hänga här och där. Jag har en mer djupgående idé, men jag vet inte vad jag hinner med.
 
Jag har fortfarande några tavlor som inte är klara plus att jag har två i skallen som jag skulle vilja få ut. Med tanke på att det är påsk nästa helg och att jag bara har ett kalas inbokat på de fyra lediga dagarna borde jag hinna att måla en hel del.
 
I söndags bakade jag kolakakor. Jag ska baka ytterligare någon sort. Så är man inte så intresserad av konst kan man ändå komma hit och få sig en fika! Det kommer självklart att finnas kaffe, men även vin och något mer snacksigt. Jag har dock inte bestämt vad det blir.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0