Stina hjärta Kristoffer

 
Anledningen att jag var i Värnamo i helgen var ju givetvis för att mina vänner Stina och Kristoffer skulle gifta sig! De hade valt fantastiska Åminne bruk som plats för både vigsel och fest. Det är en maffig miljö, med att gediget arv efter bruket. Kontrasterna mellan den ruffiga miljön och bröllopsfina människor är underbar. Alldeles när vigseln skulle börja öppnade sig himlen och regnet hamrade mot taket i lokalen där vi var. Mysigt!
 
 
Först kom brudparets följe med två nerövsa systerdöttrar i täten.
 
 
Och sen det vackra brudparet.
 
 
Äntligen gifta! Vigselceremonin var väldigt fin, avslappnad och med många tårfyllda ögon.
 
 
Alla ville ta chansen att fota paret.
 
 
Och för all del även krama och gratta dem.
 
 
Champagnen fick de ställa ifrån sig vid närmsta avställningsplats som råkade vara en borr.
 
 
Det dåliga vädret gav vika för solsken.
 
 
Dockvagnen var nog en av kvällens höjdpunkter för systerdöttrarna. 
 
 
Hade det inte varit för att jag var klädd i klänning och decimeterhöga klackar samt befunnit mig på bröllop skulle jag ha ägnat hela eftermiddagen och förmodligen kvällen också till att fotodokumentera bruket. Så fint!
 
 
Stinas klänningen var verkligen vacker och satt som en smäck. Kolla vilken fin rygg! Älskar knappraden.
 
 
Tillsammans med föräldrarna.
 
 
Jag tog inga bilder alls under middagen, men det var så klart god mat, bra tal och roliga uppträdanden. Efter middagen bjöds det till småländskt bord, men hemmagjorda flaskdrinkar, öl och snus.
 
 
Till att börja med fick vi även njuta livemusik vid dansgolvet av Stinas bror (th) och hans vän.
 
 
Jag fastnar ju sällan på bild i min egen kamera vid sånna här tillfällen. Här är de enda korten jag har. Aningens tillgjorda, men glada är vi. Och kanske lite trötta.
 
 
Innan partyt riktigt satte igång gick vi alla ut för att skicka iväg sånna här lyktor. Det var helt stjärnklart ute och riktigt läckert att se hur alla lyktor steg i skyn över sjön.
 
Tack kära brudpar för en fantastisk kväll! 
 
För fler bilder från festen kolla #stinaochstoffe på instagram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0