Samla bilder

 
Jag älskar att samla bilder. Att fota. Oftast blir det inte av att jag plockar fram kameran trots att jag ser bilder, bilder, bilder omkring mig. Men då och då har jag den i handen när jag är på väg hem. Som vid det här tillfället.
 
 
För mig är det inte så mycket innehållet i bilderna som dokumentationen eller ögonblicket. Alltså, det behöver inte vara vackert. Hellre tvärtom. Ruffigt. Fast jag tycker att ruffigt är vackert. Ja, ja. Svårt att förklara vad jag menar. Jag vinkade förresten åt fiskaren närmast i bild. Han fick syn på att jag fotade dem.
 
 
Portar. Jag skulle kunna åka runt hela stan och bara fota portar. Kanske skulle göra det.
 
 
Vid Frihamnens hållplats.
 
 
Kvällsljus. Det bästa ljuset.
 
 
Hon råkade sitta där så jag fångade henne.
 
Det roliga nu är ju att jag faktiskt har ett mål med att samla bilder. Några av dem kanske hamnar i min diktbok! Samla, samla, samla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0