Födelsedagskalas

 
Igår fyllde min lillebror E år och för två veckor sedan fyllde även bror C och syster E år. Idag firade vi allesammans. De båda bröderna köpte likadana chokladkartonger till varandra, vilket så klart ledde till en del skratt.
 
 
Jag och E:s sambo A dekorerade smörgåstårtorna som hon, mamma och E förberett dagen innan.
 
 
Så här blev min. (Hade gärna haft mer räkor på min.)
 
 
Så här tjusig blev A:s!
 
 
C provar en tröja han fick i present. Den satt som en smäck.
 
 
Mamma fixar det sista inför maten.
 
 
Och som vi åt!
 
 
Lilla fröken sötast i världen.
 
 
Tänk att dessa kusiner faktiskt satt still en stund för att äta.
 
 
Lillkrabban fick smak för salta pinnar.
 
 
Soffhäng.
 
 
Till kaffet hade jag bakat drömtårta, dubbla havreflarn med nutella emellan och en hederlig kladdkaka med grädde. Choklad i mängder! Det kanske inte syns, men Lilla frökens tunga hänger utanför och fokus är på kakorna. Ja, men vem älskar inte kakor!
 
 
De äldre kidsen var inte heller ledsna över efterrätten.
 
Jag åkte till mamma och pappa redan i fredags och det har varit en skön helg i familjens sällskap. Det var bara en som saknades denna gång, men snart är det jul och då får vi hoppas att ingen är sjuk eller saknas av andra orsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0