Sorry för tjat...

...om dikter, men i morse när jag stod och gjorde i ordning håret bestämde jag mig. Jag sätter igång nu. Det ska bli en diktbok. Jag gjorde även upp en liten plan. Jag har inte satt någon tidsram, men jag har ett mål. Jag hoppas att det räcker.
 
Jag hoppas också att jag har vänner och bekanta som skulle vilja köpa min bok. För att det ska vara värt behöver jag nog trycka 100 ex. Det är en gissning bara, men den är nog inte så tokig.
 
Illustrationer och bilder. Kanske foton. Där har jag inte funderat klart. Kanske gör egna illustrationer, men det skulle vara roligt att ha med andras också. Fast jag har inte råd att betala.
 
Jag kommer att behöva hjälp. Framför allt med urvalet. Av omkring 800 dikter tänker jag ta med runt 100.
 
Till att börja med har jag några saker som måste lösas. Hitta ett prisvärt tryckeri. Skaffa en skrivare. Utveckla min skissade plan till något att arbete efter. Sen är det bara att köra.
 
Häpp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som en utmärkt idé! själv har jag funderat på att ge ut mina dikter i flera år, men jag är så lat så jag orkar aldrig fösa ihop alla... :)

Svar: Jag förstår precis. Det är mycket jobb, men förhoppningsvis ett roligt jobb när man väl kommit igång. Jag spanade in förlaget Vulkan och där är det bra pris och man får ändå hjälp med en del kringsaker. Nu ska det bli av!
Sofie

2013-06-27 @ 14:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0