Midsommar i Halland

 
I fredags morse tog jag tåget till Halmstad. Därifrån tog jag mig vidare till Sveriges Radio Halland där min vän J sände under förmiddagen. Jag fick sitta med i studion de sista 40 minuterna av hans pass. Det var roligt att se honom i aktion och gött att vara på en redaktion igen.
 
 
Sedermera blev det midsommarlunch hemma hos J och T med det här gänget.
 
 
 
Under själva lunchen satt vi på altanen på andra sidan huset, men när regnet kom fick vi flytta över till verandan som hade tak
 
 
Senare lämnade hälften av gänget för fortsatt firande på annat håll och vi (mest J och T) förberedde middagen.
 
 
Grönsaker hämtade i trädgården.
 
 
Här är vi! J rökte lax i grillen och T gjorde paj på kirskål och spenat. Alltsammans fantastiskt gott!
 
 
Senare under kvällen tog vi en promenad till en sjö.
 
 
J badade medan vi andra tittade på.
 
 
Efter frukosten i lördags gav vi oss ut på ännu en promenad. Den här gången i ett naturreservat.
 
 
Bland annat spanade vi in ett ödetorp som verkar ha blivit lämnat i befintligt skick efter siste mans död. Sorgligt.
 
 
Jag är väldigt förtjust i sådana här gamla gårdar.
 
 
Vidare på promenaden kom vi fram till Danska fallen. Går ju sällan att fånga storheten i naturen som man upplever, men här följer ändå några bilder.
 
 
Bokskog! Så vackert!
 
Tack fina vänner för en underbar helg! 

Kommentarer
Postat av: Iris

jättefina bilder, tack! :)

Svar: Tack :)
Sofie

2013-06-24 @ 10:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0