Strandpromenad

 
Havsbandet är väldigt specielt här i Bernières-sur-Mer. Jag kan inte uppskatta hur många meter det är från strandpromenaden till vattenbrynnet. Jag antar att det beror på ebb och flod, men vi har bara sett havet ungefär vid samma tid varje dag och då är det långt ute. Det blåser något oerhört, så efter en halvtimme här är man mer eller mindre sönderblåst.
 
 
Jag hittade totalt fyra snäckor i den här storleken. Två röda och två vita.
 
 
Det blåser! Jag är fullt påklädd med leggings, klänning, varm tröja och vindtät jacka plus sjal. Mitt i sommaren.
 
 
M hittade finaste stenen.
 
 
Havet är ganska farligt med starka strömmar. Kanske därför folk hittar på alternativ till vindsurfing. Rullande bräda.
 
 
Strandfynd.
 
 
Du har snäckögon sa M och syftade på att jag hittade dessa skönheter. Att hitta vackra snäckor och stenar kommer jag aldrig att bli för gammal för. Jag älskar det!
 
 
Så här såg jag ut i håret efter promenaden på stranden. Helt vild! Särskilt med tanke på att det var helt nedkammat innan.
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad härligt ni har det! Roligt att få ta del av din resa :-)

Svar: Ja, vi har det hur gott som helst.
Sofie

2013-07-14 @ 20:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0