Ovan träden

 
Vi bor på femte våningen på gatan Avenue Secrétan och när man öppnar fönstret ser men ned i trädkronorna. Det är en skön känsla!
 
 
Bortåt vänster ser det ut så här.
 
 
Mitt över.
 
 
Till höger är hållet vi kom ifrån. Vid den här tidpunkten var trafiken lugn. När jag körde igenom här igår var det kaos. Bilar över allt.
 
I vår planering hade vi tänkt vara i Paris tre nätter, men när vi checkade in visade det sig att vi bara bokat två. Vi bestämde oss för att ta det som ett tecken på att vi ska ge oss av mot havet tidigare. Plus att vi ändrade våra planer. Vi hade tänkt åka till Saint Malo, men vi skiter i det och åker till Caen istället.
 
Jag ringde till campingen vi ska åka till, presenterade mig och frågade mannen som svarade om han pratade engelska.
Oui, oui, svarade han.
Men därefter gick det så där. Han pratade engelska ord på franskt vis. Det var väldigt svårt att urskilja. Han förstod inte mig särskilt bra heller. Vi skrattade mest åt spårkförbistringen, men jag tror vi var överens om att vi fick komma när som helst under morgondagen och att vi inte behövde bestämma hur länge vi ska stanna. Gott så!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0