Nära nu

 
Nu är det väldigt nära. I morgon bitti bär det av. Mot Frankrike och Paris. Idag har vi handlat den mat vi ska äta på resan ner. Jag har även köpt en radio som vi kan koppla mobilerna till för att kunna lyssna på spotify. Stereon i bilen vi ska ha är stendöd, nämligen.
 
Jag har även gjort lite andra sista minuten-köp idag som mediciner (diverse allergier), strumpor och en klänning.
 
 
Vi ska ju campa på västkusten. Det är klurigt att fundera ut vad man måste ha, men samtidigt ta med sig så lite som möjligt. Kryddor, konservöppnare, skruvkork, skärbräda och köksredskap känns viktigt. Trangiaköket har mitt resesällskap på sin packlista.
 
 
Det svåraste är ändå kläderna. Vädret är svårt att förutse så jag måste ju packa kläder för både varmt, kallt, regnigt och blåsigt. Försöker tänka smart. Klänning, leggings, kofta. Lager på lager som går att skala av och på efter behov.
 
Jag kollade just vädret för Paris och där lär jag inte behöva leggings och kofta. Temperaturen förväntas ligga mellan 25 och 28 grader. Som det ser ut nu kommer det dock att vara något svalare längs kusten, vilket jag hade förväntat mig.
 
Just nu vill jag bara komma iväg. Det här stadiet inför, när man ska fixa massa småsaker och packa, känns bara jobbigt. Nu ska jag dock sätta fart så jag slipper vara uppe hela natten. Måste städa också. Lägenheten är utlånad medan jag är borta.
 
Min tanke är att jag ska uppdatera bloggen under resan så håll koll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0