Depp och Sting samma kväll

 
Jag och J var och såg The lone ranger. Helt ok film. Jag skrattade flera gånger. Reaktionerna mot den har varit ganska blandade. En del vänder sig emot Johnny Depps karaktär som förstärker bilden av indianer som oseriösa skojare. Jag kan förstå den kritiken. Hela filmen bygger på alla förutfattade meningar och fördomar om vilda västern. Det är en rolig film, med många detaljer samtidigt som det finns något allvarligt i botten. Tyvärr slarvas allvaret bort. Helt klart sevärd ändå.
 
 
Efter filmen rusade jag vidare till Liseberg för att hinna höra något av Sting. Och nog hann jag, eftersom han spelade länge. Jag kan bara tänka mig alla fina bitar jag missade, men jag fick höra "Roxanne", "Every breath you take" och efter att ha blivit inropad flera gånger om avslutade Sting...
 
 
...med en av mina absoluta favoriter "Fragile". Åh vad den passade fint i ösregnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0