Sy och jobba

 
Igår var jag hemifrån hela dagen. Först var jag i Östäng och på hemvägen stannade jag till i Gråbo. Idag är jag bara hemma. Har bland annat hängt med den här kompisen.
 
 
Jag tänkte fixa fina band som skulle knytas, men jag sket i det.
 
 
Ett helt vanligt kuddfodral blev det. Tyget köpte jag på Stoff & stil i fredags. Det gröna har jag också sytt, men det är många, många år sedan. Jag har fått span på en gul kudde på Indiska som jag kanske slår till på och så eventuellt den där blombroderade på Ikea. Kanske en ljusare grön också för att matcha de nya gardinerna. Mer färg är tanken. Känner att jag behöver det inför den här våren.
 
Jag pratade med pappa en lång stund idag. Vännen jag besökte på dagen igår hade en så bra arbetsbänk och jag började grunna på om jag inte skulle byta ut mitt skrivbord mot något mer funktionellt. Det var där pappa kom in i bilden. Vi bollade flera olika idéer fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig för hur jag ska göra.
 
Detta kommer så klart att påverka min möblering av vardagsrummet. Slutligen kommer det att bli till det bättre i alla fall. Det är ett som är säkert. Ett bättre arbetsbord, mer förvaring och smartare placering av alla möbler.
 
Can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0