Gulor och Banksy-dok

 
De där gulorna som är små och ligger tätt tillsammans knäckte jag ur ett och samma ägg idag. Det är inte första gången jag stöter på tvillingar. Jag köper alltid ekologiska ägg. Undrar om det är därför eller om det är lika vanligt bland konventionella ägg?
 
Hur som helst. Jag har varit hemma från jobbet ett par dagar, eftersom jag inte är riktigt pigg. Jag har sovit och sovit hur mycket som helst. Och läst. I morse var min intention att gå till jobbet. Jag var uppe, fixade frukost och strök en skjorta, men sen gick det inte mer. Jag gick och la mig igen och sov i tre timmar till, fast jag redan sovit i åtta. Jag ska göra ett nytt försök i morgon. Att ta mig iväg alltså.
 
Jag fick ett tips av en kollega om dokumentärfilmen Exit through the gift shop så idag skaffade jag ett Netflixkonto, efter att jag sett att filmen fanns där.
  
 
På Youtube hittade jag det här klippet som jag tror bara är inledningen på filmen. Den handlar om gatukonst och om en filmare som blir ett fenomen när han själv börjar med "konst" och kallar sig Mr Brainwash. Ja, "konst", eftersom han inte gör något direkt eget. Enligt min uppfattning. Hur som helst. Det var en intressant film, men det jag mest vill när jag ser den är att få se ännu mer av Banksys konst. Banksy är regissör till den här filmen och han är helt fantastisk. Fullständigt makalös.
 
 
Han har varit världen över och lämnat sitt budskap där han berättar om en bättre värld. Skärmdumpen ovan visar hans bilder från muren på Västbanken som han kallar för West Banksy. Ni ser ju själva hur inovativ och duktig han är! Sök på Banksy på google för att se fler fantastiska målningar han gjort.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ah Banksy - Bristols stora stolthet! Håller med, han är makalös. Och viktig. Många av hans verk pryder stadens väggar och flera av byggnaderna har blivit k-märkta, inte röra! Otorligt intressant hur en 'simpel' street artist har gått från just det till att bli en megahyllad hjälte.

Svar: Det där med k-märkningen är ju helt fantastiskt! Underbart att även beslutsfattarna förstår att Banksys konst är viktig.
Sofie

2013-01-25 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0