Tjejen som inte kunde förlora

 
Om ni har 57 minuter över kan jag meddela att den här dokumentären är värd att se. Verkligen. En dokumentär över en av Sveriges i särklass största idrottare Carolina Klüft. Jag är så glad att jag var och såg henne på Friidrotts-EM i Göteborg. Jag, syrran och hennes man köpte tvådagarsbiljetter just för att se sjukampen. Det var en mäktig känsla. Carro ägde hela Ullevi när hon kom in.
 
Det har kastats mycket skit på denna idrottskvinna. Kanske framför allt när hon slutade sjukampa för att satsa på längdhopp. Dokumentären ger ord och känslor genom allt det där och framför allt en inblick. Jag hade stor respekt för Carolina Klüft innan jag såg den här dokumentären, men min respekt är, om möjligt, ännu större nu och jag är ungefär 100 tårar fattigare. Men det var det värt.
 
Dokumentären finns tillgänglig till och med 19 mars så än finns tid att se det. Ta chansen. Det finns även en dokumentär om Anja Pärson. Den tänkte jag se nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0