Invigning av arbetsbordet

 
Igår invigde jag mitt nya arbetsbord genom att plocka fram symaskinen. Först lagade jag två hål på en tröja som jag använder väldigt mycket. Jag hade lyckats spräcka en sömm.
 
 
Sen gjorde jag om ärmsluten på en klänning som jag tänkt göra jättelänge. Det gamla ärmslutet satt alldeles för tajt, vilket gjorde det oskönt att bära klänningen. Så kan man ju inte ha det. Vet inte om min omstajling blev så bra. Kanske får göra om den igen...
 
 
Jag har en låda med kläder som jag tänkt sy om. Jag visste knappt vad jag hade i den. Hittade två jeans, en jeanskjol, en sidenklänning, ytterligare en kjol samt klänningen på bilden. Den hade också hamnat där på grund av ärmen. Det satt ett band mitt på överarmen som en avskärning och nedan den satt ett stycke till som var trattformat, med den större delen neråt. Bandet satt för hårt. Jag klippte av hela den biten och vände på den. Så nu sitter bandet som ett avslut på ärmen istället. Det blev riktigt bra.
 
Kan också konstatera att det var hemskt mycket lättare att plocka fram symaskinen nu när jag har ett bord som passar för ändamålet. Det var en bra investering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0