Ordning och reda

Jag gick en sväng på stan igår. Huvudsyftet var att hitta en festklänning till ett bröllop jag ska på. Kammade dock noll där. Däremot snurrade jag runt på H&M. Det är väldigt längesedan jag hittade något alls där. Jag gick in i provrummet med åtta plagg varav jag köpte fem. Tre basplagg i form av byxor, långkjol och tröja. Samtliga svarta. Därtill köpte jag två blusar.

Allt som har med kläder att göra har varit kaos hos mig ett bra tag. Ni vet: En halvt uppackad väska med smuts och rent om vart annat. På strykbrädan ligger en hög med kläder som ska strykas. Högen samsas med använda kläder som ännu inte är redo för tvätt...

När jag kom hem med nya kläder fick jag ett ryck. Tvättade, strök och rensade i garderoben. Det är så himla skönt att få lite ordning. När det är ordning ser jag dessutom vad för kläder jag faktiskt har. Hittade en kjol som hade fallit bakom som jag glömt av. Den har jag på mig idag.



Dessutom fick jag upp en liten krokrad till mina halsband. Krokraden köpte jag i våras och har bara legat och samlat damm tills nu.

Varje gång jag har gjort ett sådant röjarryck tänker jag att nu ska jag hålla den här ordningen. Vara duktigt när jag lägger in kläder i hyllorna. Jag kan till och med längta hem från jobbet bara för att njuta av ordningen.

Dessvärre vet jag att det kommer att hålla ett par-tre dagar max. Så är det med mig. Jag älskar ordning, men jag är totalt värdelös på att upprätthålla den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0