Om att sjunga på operan

 
Bridge over troubled water. Mrs Robinson. The boxer. The sound of silence. Vad har dessa låtar gemensamt? Ja, förutom att de kan kopplas ihop med Simon and Garfunkel.
 
Jo, att Almakören i maj kommer att ha en konsert där vi framför just dessa låtar och ett gäng till signerade Simon and Garfunkel med arrangemang skrivna av Simon Ljungman och Fredrik Berglund. Inte nog med det. Körledningen har verkligen slagit på stort och bokat GöteborgsOperan för vår konsert. Va! Vilken grej!
 
Det är inte slut där.
 
Alltså, jag får nästan lite svårt att andas.
 
Jag ska få sjunga solo! På operan!! Hur galet? Jösses. Jag kan inte riktigt släppa detta. Jag är helt euforisk över att vi ska sjunga där med kören. Och att jag ska sjunga solo på operan. Jag har faktiskt inte riktigt ord, men det spritter i hela kroppen på mig!
 
Det är långt kvar till denna konsert och jag kommer att påminna längre fram, men för den vetgirige: 25 maj är datumet som gäller.
 
PS Jag har inte sett hela videon ovan och går inte i god för innehållet... DS

Kommentarer
Postat av: Maja

Grattis vad kul!

Svar: Tack! Ja, det känns fantastiskt roligt!
Sofie

2013-08-27 @ 20:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0