Bokmässan

 
För ett par veckor sedan bestämde jag och M att vi skulle gå på Bokmässan. Nu när den väl pågick visste jag inte om jag skulle orka ta mig dig, men jag bestämde mig för att försöka. Med tanke på min yrsel och svaghet var det ganska jobbigt, eftersom det var vrålmycket folk. Stundtals kunde man inte röra sig varken fram eller bak. Så här efteråt var det lätt värt och jag bara önskar att jag inte hade varit så hängig. Jag hade gärna stannat kvar lite till.
 
 
Som sagt var det enorma mängder folk.
 
 
Bokmässan är väldigt kändistät. Jag bryr mig inte så mycket om kändisar i sig, men på det här viset är det väldigt trevligt för många gånger finns det chans att komma fram och byta några ord. Jag pratade inte med Leif Mannerström, men det är roligt att bara höra hans röst. Han skulle visst laga mat och lovade åhörarna att han inte skulle göra någon bearnaise...
 
 
Fyra böcker blev min skörd. Jag är nöjd över bredden här. Kakbok, chiclit, politisk roman och ett porträtt från 80-talets England.
 
 
Jag köpte boken - Vi tolererar inga förlorare - i en bokbutiksmonter och i förlagets monter fick jag syn på författaren själv. Min idol Britt-Marie Mattsson. Så klart var jag tvungen att hala fram min bok och be om hennes kråka. Jag sa att jag läst två av henne böcker i sommar (Snöleoparden och Maktens kulisser) och att jag gillade dem väldigt mycket. Jag upplevde att hennes glädje inför det var äkta. Jag är så imponerad av den kvinnan. Wow!
 
 
En kakbok som heter Kladdiga kakor. Det hade lika gärna kunnat stå Sofies kakbok. För blott 39 kronor var det inte mycket att snacka om. Den fick bli min. Efter en snabb bläddring har jag sett några olika bakverk jag tänker ge mig på.
 
Men det får bli en annan gång. Nu är jag så trött att det blir soffläge resten av dagen. Jag ska drömma och längta redan nu till Bokmässan nästa år. Det är utan tvekan min favoritmässa. Det finns så mycket intressant att se, köpa och lyssna till, men idag orkade jag inte. Så är det bara. Jag är glad att jag kom dit över huvud taget.

Kommentarer
Postat av: Iris

..jag kan bara hålla med; om britt-Marie Mattsson, om bokmässan och om kladdiga kakor...Helt rätt! kram! :-)

Svar: Besökte du bokmässan Iris? Det är en härlig mässa. Jag ser fram emot att hugga tag i böckerna jag köpte. Kram
Sofie

2012-10-01 @ 15:59:48
Postat av: Iris

..ja, jag brukar vara på bokmässan varje år, det är jättekul, men man får hålla hårt i plånboken för det finns så mycket man vill ha tycker jag, :-)

2012-10-01 @ 19:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0