Rena rånet

 
Detta halsband köpte jag för 40 kronor på Ebbe & Haldis. Det är egentligen för kort för min smak, men jag tyckte det var så fint att jag inte kunde låta bli att köpa det. Får väl hitta någon som vill ha det eller spara det tills jag kommit på andra tankar.
 
 
Alltså sånna här. Jag har aldrig tyckt om dem. Aldrig förstått grejen. Det är nästan så att jag skäms över att jag köpte den, men den stod i ett fönster på loppisen i Gråbo och liksom ropade efter mig. Jag ba: Ja, ja vad ska ni ha för den. 40 sa säljare. 30 sa jag och 30 det blev. Jag gillar den. Typ 80 cm hög och 40 bred.
 
 
Den här Bodumpresson för enpersonsbruk fick jag för en tia. Perfekt!
 
 
Detta är en jättestor duk som jag inte har bord stora nog till, men jag tänkte att den kanske kan vara snygg att hänga upp på väggen. Det var så fin färg och så fin kvalitet på den. Och så elefanter då. 50 kronor.
 
 
Bäst av allt var nog ändå den här lampan. Jag älskar att köpa lampor! Dessutom kunde jag köpa den med gott samvete, eftersom jag inte har någon lampa i sovrummet. Både mitt sällskap och säljaren reagerade över att jag skulle ha den i sovrummet, med tanke på hur vansinnigt tung den är. Vågar du ha den över sängen?!
 
Men själva uttaget till lampan är mer mitt i rummet och hamnar i höjd med mina fötter och det vore nog inte särksilt farligt om lampan ramlade ner på dem.
 
Nu till det riktigt sjuka. Jag hann bara börja kolla på lampan när säljaren (en jag är bekant med) lutar sig fram och säger: 40 kronor.
 
40 kronor!
 
Haha! Jag var tvungen att köpa den. Hur skulle jag kunna låta bli för en så simpel summa? På två av de andra prylarna prutade jag, men inte här. Kändes redan som ett rån. Jag har kollat på liknande lampor här i stan och 500-600 kan man få hosta upp.
 
Dammig och eländigt matt är den, men efter lite puts och dammsugning kommer den att stråla. Som ni säkert förstår är jag mer än nöjd med mina köp. Nu ska jag bara göra slag i sak och få upp både tavla och duk på väggarna och lampan i taket. Fast den kan jag nog behöva hjälp med. Tur att pappa kommer och hälsar på mig på måndag ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0