Före och efter

 
Före: Sjalarna svämmar över den lilla lådan.
 
 
Efter: Alla får plats och den rosa färgen poppar till bland allt blågrönt.
 
 
Före: Kläder som ska sys om eller lagas ligger och skräpar i en hög.
 
 
Efter: Gömda i en låda ser det mindre "oroligt" ut uppe på hyllan. (Och mer hemligt. Jag gillar hemligt.)
 
Det där var några av dagens förvaringsförändringar. Jag köpte även en stor påse försedd med dragkedja att förvara täcken och kuddar i. Det blev suverränt. Innan har jag inte haft någon bra plats för sånt. I den nya påsen ligger de skyddade och är nu instuvade under mina galghängda kläder i garderoben.
 
På den platsen hade jag tidigare skor som inte användes för tillfället. Dessa har istället hamnat i en låda som jag klätt i snyggt papper och placerat ovanpå garderoben i hallen. Förut stod mina skridskor där uppe, en sjal låg slängd där och lite annat bös. Nu ligger sommarskor och skridskor i den fina lådan. Känns som om skorna hör bättre hemma i en låda i hallen än i garderoben i sovrummet. Som stagt: Stuvar om, packar in, viker ihop, sorterar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0