Som hand i handske

 
Hittills i höst har jag bara haft torgvantar på mig. Ni vet sånna där fingrarna är fria och bara resten av handen är täckt. Några dagar har det varit redigt kallt, men det har funkat. I morse sprang jag hemifrån helt utan. DET var kallt. Bestämde mig för att köpa mig ett par skinnhandskar. De senaste jag hade slet jag ut förra vintern efter mycket användande.
 
Ett problem jag har är att damstorlekar på handskar bara finns upp till storlek 8. För mig som har så långra fingrar räcker det inte till. Ofta är handskarna trånga på bredden också. Herrhandskarna blir för breda så att de trillar av.
 
Jag tänkte i förväg att upp till 500 kronor skulle jag kunna lägga. Det är mycket pengar för handskar, men när man använder dem varje dag i flera månader så är det värt det. Vill till att inte tappa bort dem bara.
 
Jag gick till Accent och provade ett par jag sett på nätet. Som andra par provade jag dem på bilden. Kände mig igenom runt fem par till, men valet föll på dessa. De är något korta i fingrarna, men inte alls så trånga som många andra handskar är. Blev också väldigt förtjust i den dubbelvikta mudden som håller handleden varm till och med om jackärmen glipar. Björn Borg för 399 kronor. Vi kommer att trivas I'm sure.
 
Måste bara nämna att jag, trots november, fortfarande går i ofodrad jacka. Det är skönt. Jag blir så varm när jag rör mig. Jag kan vara skollvarm om hela kroppen och ändå frysa om fingrarna. Nu har jag varma kängor också. Varm om fötter och händer. Det är hela grejen. Hej vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0