Koreanskt på menyn

 
Igårkväll hörde jag av mig till M och tyckte att vi skulle ses för kvällsmat i veckan. Jo visst, tyckte hon, och redan ikväll sågs vi. Jag lovade att kolla upp något ställe som vi kunde äta på. Jag ville utforska något nytt. Jag surfade in på restaurangkartan klickade mig fram till Göteborg och svepte fram kartan till området kring Järntorget. Därefter klickade jag på de olika plupparna för att hitta något.
 
 
Vid en av plupparna hittade jag Yammy Kitchen. Koreanskt och japanskt. Det lät fint. Jag slängde ut frågan på twitter under #gbgftw om stället var något att ha. Två personer uppgav att jodå, det var en bra restaurang och att jag inte skulle låta mig skrämmas av dess yttre, eftersom det var mysigt på insidan. Ni ser ju själva. Stilrent, men ändå en skön, varm känsla.
 
 
Jag valde en av de koreanska rätterna. Kyckling, grönsaker, sesamfrön och en rejält stark sås som brände bra i gommen emellanåt. Inte på det dåliga sättet. Maten var fantastiskt god.
 
 
M valde ett vegetariskt alternativ och hon var också nöjd. Så gött att hitta nya favoritställen. Jag går gärna hit igen och testar fler rätter på deras meny. Jag hade svårt att välja för det var flera saker jag ville ta. Hur som helst. Skönt att gå ut och äta middag en måndag. Bra start på veckan och samtidigt en förlängning av helgen. Vardagslyx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0